amykramers.reismee.nl

EERSTE WEEK BRISBANE

Hi everyone!!

Ben ik weer met m'n verhaaltje maar don't panic, deze zal niet zo uitgebreid worden als de vorige!

Mijn eerste volle week als Au Pair in Brisbane zit er alweer op! De meiden hebben nu nog twee weken vakantie en de ouders moeten al wel gewoon werken, dus momenteel werk ik 5 dagen in de week en elke dag bijna 12 uur lang, wat behoorlijk intensief is, zeker als je net begint en je je draai nog moet vinden. Wat het nog weer een tikkeltje ingewikkelder maakt is dat de oudste allergieën heeft waardoor ze veel niet mag eten en daar ook altijd rekening mee moet worden gehouden. Afgelopen week was hun oude Au Pair er ook nog wat wel echt fijn was, dus die heeft me alles een beetje uitgelegd. Om het niet té uitgebreid te maken, ik heb mijn ups en mijn downs, maar momenteel heb ik het wel naar mijn zin! Leuke meiden, leuke wijk met veel cafeetjes en activiteiten en een leuke stad, Brisbane! Het is niet heel groot, wat denk ik perfect voor mij is. Ik ben gisteren met een andere Nederlandse Au Pair naar South Bank geweest wat super gezellig was en South Bank is gewoon heel chill. Het is eigenlijk een soort park aan de rivier waarin ze een strand met water hebben nagebouwd, waardoor je tóch nog een zon, zee, strand gevoel krijg! Verder staat er een reuzenrad (Wheel of Brisbane), is nog een ander zwembad, veel speelgelegenheden voor kinderen en veel leuke cafeetjes. Kortom, genoeg te doen, dus daar zal ik de komende maanden nog wel vaker naartoe gaan! Zeker als het hier elke dag 30 graden is (sorry guys ) ! Ook ben ik dit weekend met twee andere au pairs naar Mount Coot-tha en het aangrenzende Planetarium geweest, wat ook een leuk uitstapje was!

Ik heb voor mijzelf doelen gemaakt die ik hier in Australië wil doen voordat ik terug kom, want als ik er nu over na denk is 6 maanden best wel lang. Hopelijk helpen deze doelen mij om ergens naar toe te leven waardoor ik vol kan gaan genieten van deze 6 maanden! Zo wil ik sowieso nog een keertje naar Byron bay, Sunshine Coast en Gold Coast en moet ik ook een keer een koala hebben geknuffeld natuurlijk! Ook wil ik meer documentaires gaan kijken en educatieve boeken gaan lezen (Stephan Hawking bijv.), dus opzich genoeg bezigheden en dingen om naar uit te kijken!

Maar eerst nog even 2 weken veel 'werken' en constant met de kids zijn, daarna ben ik gewoon vrij als de kids op school zijn (0830 tot 1500 ong) dus dan kan ik meer dingen gaan doen voor mijzelf. (waar ik stiekem wel naar uit kijk )

Groetjes vanuit het warme en behoorlijk-veel-vieze-beesten-waar-ik-niet-bestand-tegen-ben Australië!!!

Liefs Amy

Reacties

Reacties

Esther

Ha Amy,
Leuk om zo met je reis mee te leven. Goed dat je jezelf doelen hebt gesteld. De downs zijn vast goed om de Ups nog mooier te maken. Je paardje doet het heel goed, wat een lieverd. Xx

Roy

Hè Amy. Thumps up voor schooltijden ... klinkt eigenlijk best prima, ‘vrij’ van 8.30 tot 15.00 ?. ‘K Hoop dat je je doelen gaat ‘halen’. Kan je nog suggesties gebruiken voor documentaires? Enjoy! Groetjes

Tess

Net je Nieuw-Zeeland en Brisbane blog in een keer gelezen! Leuk geschreven, zet hem op :)

Han

Fijn om je bericht te lezen.Brisbane is een leuke stad.Ga eens met de rivercat en bekijk savonds eens de geweldige sterrenhemel met het zuiderkruis.
Ook Byron bay is een leuke plaats waar vroeger de hippies kwamen.We blijven je volgen en doen je de hartelijke groeten.
Han en Riet

Gerrit en Willy,

Fijn om te lezen dat je het toch naar je zin hebt. Het is ook wel een hele onderneming! Vanzelfsprekend met up en downs, maar we hebben er vertrouwen in, dat de ups het gaan winnen. Je bent het eerste deel van de reis toch wel heel intensief bezig geweest, en dan nu 2 heel drukke weken. Maar daarna meer tijd voor jezelf. En dan komen de ups vanzelf. 6 maanden lijken ver weg, maar je zult zien dat ze zo voorbij zijn. Heel veel plezier de komende weken en we zien met belangstelling het volgende verslag tegemoet. Heel veel liefs en een stevige knuffel! Groetjes Willy en Gerrit.

Jannie Kromkamp

Hoi Amy. How are you doing? Lekker warm daar. Krijg je al een beetje een klik met je oppas kinderen? Brisbane is een leuke stad met museum en stadsstrand als ik me goed herrinner. Als je de kans krijgt is Fraser Island ook erg leuk , net als Byron Bay inderdaad. Ben benieuwd naar je avonturen Groetjes ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active