amykramers.reismee.nl

CHANGE OF PLANS

Hoi hoi iedereen!!

Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik wat op dit blog heb geschreven, en dat had een reden. Er is aardig wat gebeurd in de afgelopen 8 weken als Au Pair, wat er toe heeft geleid dat ik in plaats van over 4 maanden, gisteren al bij mijn gastgezin ben vertrokken. Mijn gastouders zaten in een scheiding en gingen beiden apart wonen, en daar wilde ik gewoon niet tussenin zitten en had ik niet voor getekend. Ik voelde me niet happy hier en toen de verhuizing erbij kwam was het genoeg voor me. Het is jammer hoe het gelopen is, maar het is niet anders. Ik zou het zeker een tweede kans kunnen geven bij een andere familie, maar dat zie ik nu gewoon niet meer zo zitten.

Dus toen was het, oké, wat ga ik nu doen? Daar kwam ook al vrij snel een antwoord op gelukkig! Ik zit momenteel met een vriendin (andere NLse Au Pair) in een dorpje langs de Sunshine Coast tot en met dinsdag, wat super gezel is! Beetje rondrijden, mooie stranden en plekken bezoeken en vooral veel chillen. Het is een beeeeetje jammer dat er momenteel een cycloon de kust over gaat waardoor echt lekker zonnen er niet in zit op het strand (je wordt letterlijk gepaneerd door het zand en het waait heel hard) maar dat laten we de pret niet drukken!

Het mag dan wel zo zijn dat ik de afgelopen 7 weken niet de gelukkigste was, dat betekent niet dat ik geen leuke dingen heb gedaan! Zo heb ik dagtripjes gedaan naar Springbrook National Park, Noosa en Stradbroke Island met andere Au Pairs, waar ik super erg van genoten heb! Stradbroke Island was toch wel mijn favoriet. Heel veel wilde kangaroos en wallabies gespot, super mooie natuur en stranden gezien en aan het einde van de dag nog zo dicht bij wilde dolfijnen gekomen dat je ze bijna kon aanraken, heel bijzonder! Daarnaast ook gewoon veel met andere Au Pairs afgesproken in de stad voor een koffietje of een duik bij Southbank. Ik heb ook voor het eerst in mijn leven meegemaakt hoe het is als je je verveelt, iets wat ik voordat ik aan deze reis begon nooooit had ervaren. Ik was altijd druk met de paarden en met school, maar wat als die er opeens niet meer zijn? Thank God there's Netflix. Jup, dat dus, en boeken lezen. En oja, er moest natuurlijk ook gewoon elke dag wat in het huishouden gedaan worden, maar in de tijd dat de kids op school waren (8.30 tot 3.00) was ik in principe 'vrij'. Hoe een dag in mijn Au Pair leven eruit zag: 6.15 opstaan, ervoor zorgen dat kids ontbijt eten, lunchbox maken, aankleden, tandenpoetsen etc etc, dan met de jongste mee naar school lopen rond 8.00, daarna tot 2.45 vrije tijd (huishouden moet dan dus wel gedaan worden, keuken netjes, wasjes draaien, stofzuigen, badkamer schoonmaken etc) en dan jongste weer ophalen van school. Op sommige dagen was er AFL training (Australian Football, vraag me niet wat het is, ik vind het op rugby lijken, maar als ik dat zeg kreeg ik een boze blik terug van de jongste) waar ik haar naartoe moest brengen (het huis grensde aan het park waar de trainingen werden gegeven, easy peasy dus). Rond 5.00 eten voor de kids klaarmaken en dan wanneer één van de ouders thuis kwam zat mijn werkdag erop (over het algemeen). Niet heel moeilijk nee, maar toch intensiever dan je denkt.

Hoewel de kids echt leuk waren en ik goed met ze kon opschieten, heb ik geen spijt dat ik daar ben vertrokken. Ik ben blij dat ik dit kan afsluiten en nu nog wat van het land kan zien, want over een paar dagen komt mijn moeder hier en gaan we nog 3 weken samen rond reizen en van dit land genieten, waar ik enorm naar uit kijk! Wat ik daarna ga doen? Nog geen idee. Iemand suggesties (naast paarden)?

Jullie horen snel weer van me!

Liefs, Amy




Reacties

Reacties

Marianne

Jeetje Amy, wat jammer dat het zo gelopen is. Maar toch.... 1 groot waanzinnig gaaf avontuur. Deze ervaring pakt niemand je meer af.
Heerlijk dat je straks nog 3 weken samen met je moeder op pad gaat. Ga er nog even ongelooflijk van genieten. Xx

Hans

Nieuwe fase, eerste suggestie ga lekker met je moeder genieten (wel jammer dat ik er niet bij bent) en daarna zie je wel wat er op je pad komt er is nog zoveel meer laat alles maar over je heen komen je heb voor nu goede beslissing genomen .
Geniet en kijk vooruit groetjes Hans

Gerrit Nieuwenhuis

Hoi Amy,
Eigenlijk kun je wel zeggen dat jouw eerste ervaringen als au pair een deceptie zijn geweest. Om in zo'n gezinssituatie terecht te komen zal zeker geen lolletje zijn. Maar goed, afgezien van deze minder goede ervaring heb te toch ook heel veel andere leuke dingen gedaan en vooral ook, kunnen genieten van het land. En samen met mam ga je niet nog alleen leuke dingen doen, maar ook maar eens samen overleggen wat je de resterende tijd nog kunt gaan doen. Voor de komende weken wensen we je in ieder geval nog een leuke tijd toe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active