amykramers.reismee.nl

I HAVE A FEW ROOS LOOSE IN THE TOP PADDOCK

G'day mate!

Ik vond het wel weer tijd voor een updatetje, want ik heb weer veel gezien en gedaan de afgelopen twee weken!

Nadat ik een paar dagen weg was geweest met een vriendin kwam mamsie naar de andere kant van de wereld! De eerste paar dagen heb ik haar Brisbane laten zien, hebben we gefietst langs de rivier, Eat Street bezocht, Mount Cooth-tha bezocht en naar Lone Pine Koala Sanctuary gegaan, wat echt super leuk was! Koala's kunnen vasthouden en kangaroos kunnen voeren, one happy kiddo over here!

Vorige week maandag zijn we er vroeg uit gegaan en zijn we twee dagen naar Moreton Island gegaan met een organisatie, wat echt twee hele leuke dagen waren! De eerste dag een beetje over het eiland gescheurd met een 4WD over het strand en door de bossen (af en toe kwamen we gewoon los van onze stoel maar ok) en 's avonds nog even van de zonsondergang genoten op het strand en lekker gebarbecued met onze gids, waar een avondje hilarische uno op volgde, super gezellig! Ook nog kunnen genieten van een prachtige sterrenhemel met melkweg! De volgende dag waren de wateractiviteiten aan de beurt, snorkelen en kayakken in een doorzichtige kayak bij de shipwrecks en werkelijk nog nooit zo veel en zulke mooie vissen gezien. Na een ochtendje in en op het water was het tijd om weer helemaal zanderig te worden, sandboarding! Hetzelfde als snowboarden, alleen dan in de woestijn en liggend in plaats van staand en echt suuuuper grappig om te doen! Er komt wel zand op plekken waar je niet wist dat het kon komen, maar het was het zeker waard! Hierna was het helaas alweer tijd om met de ferry terug te gaan naar het vaste land, maar wat hebben wij het super leuk gehad!

Woensdag hebben we de auto op gehaald en zijn we naar Noosa gereden. Die dag een beetje gechilled en van het weer genoten (en veel kleren gewassen). De dag daarop zijn we wat actiever geweest, 8km gewandeld langs de prachtige kust van Noosa, ook wel de bekende Coastal Walk. Het was alleen behoorlijk warm en onze benen waren niet echt blij met de detour, maar het uizicht was het zeker weer waard! De dag erop zijn we naar een ander plaatsje gereden, even rondgelopen, en 's middags had ik mijn tweede surfles. Ik vrees dat niks Nieuw Zeeland kan overtreffen, maar het was alsnog weer erg leuk! 2x gevallen in het ondiepe wat resulteerde in zeer pijnlijke heup voor een paar dagen, maar dat is gelukkig ook alweer bijgetrokken!

Na 3 nachten Noosa zijn we doorgereden naar een huisje in the middle of nowhere, wat er op de plaatjes erg leuk en onschuldig uit zag, maar na het zien van twee niet-zo-doorsnede-spinnen-voor-Nederlandse-begrippen in het huisje en 's avonds een dikke vette grote Huntsman (voor de mensen die niet weten wat een Huntsman is, zoek het lekker zelf op) op godzijdank de buitenkant van het raam, zagen we het niet zo zitten om hier nóg 2 nachten te blijven. Daarom hebben we de volgende ochtend ons boeltje gepakt (ik heb eigenlijk nog een prima 7 uurtjes geslapen, mama volgensmij wat minder) en zijn we richting Byron Bay gegaan.

Byron Bay was echt een super leuke plek, heel hippie achtig en een super chille sfeer overal. Het was jammer dat het beide dagen behoorlijk waaide waardoor rustig op het stand liggen er niet in zat, tenzij je erg graag gepaneerd wilde worden, dan was dat de ultieme kans... De dag dat we aankwamen gewoon weer even rondgelopen en van wat live muziek genoten, de dag daarop weer fietsen gehuurd (die we uiteindelijk nauwelijks gebruikt hadden) en weer een wandeling gemaakt. Again langs de prachtige kust van Australië, maar ook een behoorlijke klim naar the Lighthouse van Byron Bay gemaakt, wat een super mooi uitzicht opleverde! Daarna kwam toch wel de highlight van de dag: eenmaal weer beneden en aan het strand zagen we wilde dolfijnen uit het water springen, zo mooi! Nou heb ik deze reis al vaker dolfijnen gezien (onder de kayak in Nieuw Zeeland en bijna eentje aangeraakt op Stradbroke Island), maar deze was zeker niet minder bijzonder! Daarna weer rustig aan gedaan, terrasje gepakt en 's avonds weer ergens wat gegeten met een concert van papegaaitjes op de achtergrond, die je hier erg veel ziet.

Vanochtend vroeg waren er gratis pannenkoeken in ons hostel, mijn dag kon dus al niet meer stuk! Daarna moesten we alle spullen weer pakken en ging onze reis weer verder, naar Port Macquarie wel te verstaan. Na 6 uurtjes kwamen we aan bij ons super leuke hostel en hebben we nog even onze benen gestrekt, wat resulteerde in een mooie wandeling langs de rivier en de kust van Port Macquarie. Even weer wat boodschapjes gedaan en sindsdien weer terug in ons hostel voor deze nacht. Morgen gaat onze reis weer verder richting Newcastle, waar we ook 1 nachtje zullen verblijven en daarna richting de Blue Mountains (2 nachten) en als laatste Sydney, dus nog genoeg op de planning samen!

Ook heb ik gisteren de knoop doorgehakt met wat nu mijn plan is. Nadat mam weer terug gaat naar Nederland (dinsdag 19 maart) blijf ik nog een paar dagen in een hostel dichtbij het strand in één van de buitenwijken van Sydney en ga ik me nog even vol richten op het surfen, wat ik echt super tof vind om te doen! Ik zal heel wat surflessen gaan nemen en daarnaast nog even genieten van het backpackers leventje en Australië, want die zaterdag daarop vlieg ik terug naar Nederland. Hoewel Australië een super tof land is (afgezien van alle beesten waarbij zelfs onschuldige padden giftig blijken te zijn), is dit niet mijn happy place. Ik merk dat ik gewoon heel erg toe ben aan ritme en ik wil gewoon echt weer iets doen, anders dan telkens nieuwe prachtige plekken te bewonderen. Dit was niet helemaal ingepland, maar wel iets wat ik het nu het liefste doe.

Zo, dat was weer even een verkort reisverslagje van de afgelopen twee weken, waarin ik dus weer super veel heb gezien en gedaan, waar ik ook allemaal super dankbaar voor ben! Ik ga nog even 1,5 week keihard genieten van dit land (en met name ook van het weer) en de dingen die ik nog ga doen, voordat ook mijn avontuur ten einde komt.

See u all soon! :)

Liefs, Amy





Reacties

Reacties

Petra Mallens

Lieve Amy wederom een prachtig reisverslag en een moedig besluit, geniet nog even keihard van alles en tot over 2 weekjes ?

Petra

Heb ff gegoogled......
Ik bleef daar ook geen minuut langer dan nodig ???

Gerrit en Willy

En opnieuw een indrukkend verslag! We wensen je nog een paar leuke weken maar zullen toch heel blij zijn je hier weer te zien! Een dikke kus van ons!

Gerrit en Willy

By the way: seen on TV last week......only ONE treatment under hypnose and you will love spiders in future. Even a huntsman!

Bart

Mooi om te lezen....Geniet nog maar even van de tijd die je daar nog hebt. Goedgaan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active